vrijdag 24 januari 2014

Shabby chic krans


Ik kwam laatst de workshop van Hummy's tegen op Facebook en daar zag ik mijn droomkrans,
een roze krans met oude kopjes en schoteltjes! Meer shabby kan niet!!

Na een heel leuk telefoontje met Miranda ging ik gisterenavond op weg naar Nederland. Een rit van 85km in de gietende regen op het spitsuur! Niet echt mijn ding maar ik had het er wel voor over en gelukkig maar.

Bij aankomst leidde een pad van kaarsen mij naar de gezellige workshopruimte waar ik warm ontvangen werd door de gastvrouw en de mede cursisten. We kregen dadelijk van de heer des huizes een lekker borreltje aangeboden en iedereen kwebbelde er al vrolijk op los.

Miranda had voor iedereen het basismateriaal al klaargelegd. Zo kon je kiezen voor een krans of een taart. 

De eerste laagjes werden gelegd.

Wat was het gezellig in de workshopruimte!

Dan mochten we op de sfeervol overdekte terrasruimte kopjes en schoteltjes uitkiezen.

De kopjes en schoteltjes stuk maken vond ik wel een beetje zonde maar dat ging natuurlijk niet anders.

Toen werden we uitgenodigd in de keuken van Miranda voor een lekker stuk zelfgebakken taart met een kopje koffie of thee. Fijn dat je zo bij mensen in hun privé mag en ook hier was alles prachtig ingericht! Heerlijk om te mogen rondkijken!

De tafel en de kasten rondom ons waren bezaaid met bloemschikmateriaal waar je naar believen uit mocht kiezen, heerlijk is dat!

Elke krans die gisteren gemaakt werd is een uniek stuk en bij iedereen weer anders.
Ook nu kregen we tussendoor nog een heerlijk warm hapje en een drankje aangeboden. Haha, diegene die me al langer kennen weten dat ik het een pluspunt vind om lekker te eten op een workshop of cursus. Ik heb al spijt dat ik de recepten niet gevraagd heb!

Enkele details

Helemaal klaar, inclusief een glitterdraadje er omheen en een fijn laagje poedersneeuw.
Bedankt Miranda, het was super gezellig en de moeite waard om zo ver te rijden!
Ik ben helemaal blij met mijn krans en ga hem nu een mooi plaatsje in huis geven!






5 opmerkingen:

  1. Idd...wat een prachtige krans. Dat lijkt me een feest om te maken. Die van jou is supermooi geworden.

    Ik wil er ook nog heel erg graag eens naar toe.Al was het alleen maar om daar eens rond te kijken.
    Gaat vast en zeker nog eens lukken!!

    Geniet jij intussen maar van je mooie krans.....ik vind hem geweldig!!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Thea! Jij kan zelf zo goed kransen maken dat deze voor jou een peulschil zal zijn :-)
      Liefs Ann

      Verwijderen
  2. Leuk! Past natuurlijk helemaal bij je wens om kopjes te gaan verzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! Ik wordt er helemaal blij van telkens ik er naar kijk!
      Liefs Ann

      Verwijderen
  3. Oh zeg wat een mooie krans! En wat een heerlijk materiaal om mee te werken. Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen