dinsdag 28 januari 2014

Meubeltjes opknappen



Vrijdag was een minder fijne dag.
Eén van mijn honden is ernstig ziek en sinds vrijdag opgenomen.
Ik hoop op herstel maar het ziet er op dit moment niet erg positief uit.
Fingers crossed!
De manier om mijn gedachten een beetje te verzetten is een nieuw project starten.

Toen we dit huis kochten stond er nog een oud bureau. 
Dat hebben we steeds bewaard en nu komt het prima van pas voor in mijn atelier.
De kamer is geschilderd en nu kan ik beginnen met de inrichting.
Het is de bedoeling dat er allemaal meubeltjes in komen die we al hebben maar die ik eerst een make-over ga geven.


Ik heb bij de Old Red Barn verf van Annie Sloan gehaald. Het was de eerste keer dat ik krijtverf gebruikt heb op meubels maar dat smaakt gewoon naar meer! 
Zo zag het bureau er eerst uit. Het deurbeslag had ik er toen al afgehaald.

En dit is het geworden.

Je hoeft niets op te schuren voor het verven!
Als beschermlaag gebruikte ik Annie Sloan Soft Wax Clear.


De kantjes zijn wat opgeschuurd en alles is afgewerkt met wat antiekwas.

De kleur Old White.

Een witte stoel vond ik net wat te gewoontjes en toen ik deze roze kleur zag was ik verkocht!
Origineel was het een bruine stoel van Ikea die een eerste laag wit kreeg en dan de roze laag krijtverf.

Na het schilderen heb ik de verf op sommige plaatsen een beetje doorgeschuurd voor een verweerd effect.
Het gaat een droomkamertje worden dat atelier om nog vele fijne uren door te brengen!

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi gedaan! Ziet er schitterend uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap zeg, ik weet iemand die helemaaal fan gaat zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Mooi! Mooi! Ik bewonder en geniet graag mee van je talenten :-)! Echt super! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke werkplek zeg! Je bent goed bezig zo!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen